Παντρεύτηκες, νοικοκυρεύτηκες, έκανες και 2-3 κουτσούβελα, οπότε θεώρησες καλό να αγοράσεις ένα γρήγορο πολυμορφικό. Έλα όμως που το σαράκι της βελτίωσης ακόμα σε κατατρώει; Το Opel Zafira ένα από τα καλύτερα πολυμορφικά της αγοράς. Με πολλές και έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα, τεράστιο χώρο αποσκευών και με ένα πρωτοποριακό σύστημα, που το μετατρέπει μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα σε 7θέσιο, είναι ίσως η καλύτερη πρόταση για κάποιον που χρειάζεται άπλετους χώρους για τις μετακινήσεις του. Μάλιστα, στην έκδοση που έχει δεχτεί τις περιποιήσεις του OPC (Opel Performance Center) μέσω ενός ψυχωμένου κινητήρα 2.000cc και υπερσυμπιεστή εξάτμισης, αποδίδει 200 ολοζώντανους ίππους, που προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις στο μεγάλο και βαρύ αμάξωμα. Τι γίνεται όμως, όταν οι νεανικές ανησυχίες συνεχίζονται και στα βαθιά -άντα;

 

Give me more pressure
Η ΚΚΚ τουρμπίνα, με την οποία είναι εφοδιασμένος ο κινητήρας στην εργοστασιακή του μορφή, ουσιαστικά «κοιμάται», καθώς ναι μεν οι 200 ίπποι είναι εντυπωσιακό νούμερο, αλλά αυτοί αποδίδονται με πίεση μόλις στο 0,8bar. Με προσθήκη, λοιπόν, υπερσυμπιεστή από το πιο καινούριο μοντέλο (ΚΚΚ04-023) παρέα με την πολλαπλή του και εξωτερικό wastegate της Riegel, ενός πιο επιθετικού προγράμματος της Autotuning (που ουσιαστικά ανεβάζει και άλλο την πίεση υπερπλήρωσης), χειροποίητου front-mount intercooler και απελευθέρωσης της εξάτμισης μέσω πιο ελεύθερων σωληνώσεων 60mm, το βαρύ SUV με τα περισσότερα από 1.550 κιλά μεικτό βάρος, πραγματικά μεταμορφώνεται σε φαναροκυνηγό, άσχετα αν αυτή η έκφραση δεν αρέσει -και δεν ταιριάζει- στον ιδιοκτήτη του. Το μπαρόμετρο πλέον καρφώνεται στιγμιαία στο 1,4bar και μέχρι να σταθεροποιηθεί στο 1,1, εσύ πλέον βρίσκεσαι να παλεύεις να αλλάξεις γρήγορα ταχύτητα, για να μην επέμβει ο αντιπαθητικός κόφτης! Μάλιστα, μέσω μιας πατενταρισμένης ηλεκτροβαλβίδας, που ελέγχεται από τη θέση του οδηγού, η πίεση μπορεί να επανέλθει και πάλι στα εργοστασιακά επίπεδα, κάτι που έχει μεγάλο αντίκτυπο στην οικονομία καυσίμου. Άλλωστε μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για οικογενειακό αυτοκίνητο. Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα όλης της προηγούμενης γενιάς OPC ήταν η μη απενεργοποίηση του antispin, κάτι που «έπνιγε» τις επιδόσεις, προς όφελος βέβαια της χρηστικότητας. Ο Χρήστος όμως έχει επέμβει και εδώ, τοποθετώντας ένα διακόπτη, που τον απενεργοποιεί κατά βούληση, αφήνοντας πλέον τον κινητήρα να απλώσει όλη του τη δύναμη στο δρόμο.
Dyno-time
Στο δυναμόμετρο ΤΑΤ η απόδοση ξεπέρασε τα 265ps με τη ροπή να κορυφώνεται στα 376Nm και να βρίσκεται διαρκώς πάνω από τα 300Nm από τις 3.100 μέχρι τις 6.000rpm!!! Στο δρόμο αυτή η αίσθηση είναι πραγματικά μοναδική, καθώς η αίσθηση ενός τόσο μεγάλου οχήματος, που επιταχύνει τόσο δυνατά, είναι πραγματικά απερίγραπτη. Ουσιαστικά όποια σχέση και αν έχεις επιλεγμένη στο «βαρύ» κιβώτιο, πάντα κάτω από το δεξί σου πόδι έχεις άπλετη δύναμη, πράγμα πολύ σημαντικό για ένα τέτοιου χαρακτήρα αυτοκίνητο, που περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του φορτωμένο με πολύ κόσμο και πολλά μπαγκάζια, ταξιδεύοντας στις εθνικές. Στον τομέα των επιδόσεων, βέβαια, μας τα «μούσκεψε» λίγο, καθώς το ολοκαίνουριο δίσκο-πλατό της SACHS δε γούσταρε να πάρει
<p>όσο γρήγορα θέλαμε τις ταχύτητες (κυρίως την αλλαγή από 1 σε 2, που σε συνδυασμό με το ακατάσχετο σπινάρισμα είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορέσουμε να δούμε πολύ καλύτερα νούμερα από αυτά που ανακοινώνει σαν εργοστασιακά η Opel, τουτέστιν 8,1sec για το 0-100km/h (8,3sec εργοστ.) και 16,0sec για τα 400m (16,2sec εργοστ.), με ταχύτητα εξόδου 137,4km/h. Βέβαια, στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις η διαφορά είναι χαοτική, καθώς για το 60-100km/h με 4> απαιτούνται μόλις 6,6sec (7,8 sec εργοστ.), ενώ στο 80-120km/h με 5<sup>η</sup> 9,1sec (10,sec εργοστ.). Στις στροφές τα αμορτισέρ της Bilstein στα εργοστασιακά ελατήρια δείχνουν να ελέγχουν πολύ καλά τις κλίσεις του αμαξώματος, αλλά η «φορτηγίσια» θέση οδήγησης σε αποθαρρύνει από «ανωριμότητες». Πάντως, αν σφίξεις τα δόντια και οπλιστείς με πολύ θάρρος, το «πλοίο» μπορεί να στρίψει με πλήρη ομοιογένεια και σε καμία περίπτωση δε θα σε τρομάξει στο όριο. Βέβαια, με τόσο όγκο δύσκολα θα κυνηγήσει «ραλλάκι» στα Λιμανάκια, αλλά μόλις πιάσει ευθεία, θα κολλήσει αμέσως στον προφυλακτήρα του. Εκεί που το Zafira όμως δεν παίζεται, είναι στις ανοιχτές καμπές και γενικά στην κίνησή του στις εθνικές. Εκεί, και με χιλιόμετρα αυτοφώρου στο κοντέρ του, μπορεί να ντροπιάσει πολλά από τα GΤi της αγοράς, καθώς είναι παντού και πάντα γρήγορο και με πολλά αποθέματα δύναμης σε όποιο σημείο και να βρίσκεται η βελόνα του στροφομέτρου.
Συμπερασματικά...
...το συγκεκριμένο Zafira συνδυάζει αρμονικά την πολυμορφικότητα, με τις ανάγκες του ανήσυχου 40άρη. Μπορεί να μεταφέρει (πολύ) γρήγορα και με ασφάλεια μία μεγάλη οικογένεια με όλα τα της τα μπαγκάζια, ενώ τα βράδια, που δε σου κολλάει ύπνος, μπορείς να κάνεις και κάνα «ανοιγματάκι» στη Βούτα.
Ρε μπας και έχουμε πάρει λάθος αμάξι;