Ένα από πιο όμορφα μοντέλα της Toyota της προηγούμενης δεκαετίας, που δυστυχώς δεν γνώρισε την εμπορική επιτυχία των Celica στη χώρα μας, το MR2, ήρθε στα χέρια μας πριν από λίγες ημέρες. Προερχόμενο από Αμερική, αυτό το MR2 GTS, με κωδικό SW 20 και με το μαύρο απειλητικό του χρώμα, μάγεψε τους πάντες στο πέρασμά του μαζί και εμάς

 

Τεχνολογία που δεν σε αφήνει αδιάφορο, κινητήρας 2 λίτρων με turbo στο κέντρο, πίσω κίνηση, αμάξωμα κουπέ και τάργκα, 2 θέσεις, είναι στοιχεία που σε προδιαθέτουν να κάνεις πολλές βόλτες τόσο σε ανοιχτούς δρόμους όσο και σε κλειστά κομμάτια. Kινητήρας που έχει δώσει πολλές νίκες στην Toyota, ο γνωστός 3S-GT που κινούσε τις Celica έκτης γενιάς, είναι τοποθετημένος και στο εξ Αμερικής MR2, που σε αυτή τη μορφή του αποδίδει 245 ολοζώντανους γιαπωνέζικους ίππους και άφθονα κιλά ροπής! Οδηγός και συνοδηγός (μόνο), απολαμβάνουν τις γρήγορες βόλτες τους, έχοντας το 16βάλβιδο σύνολο των 1998 κυβικών εκατοστών τοποθετημένο στη πλάτη τους. Η άφθονη ροπή του κινητήρα είναι ικανή να κάνει τις πλάτες του πληρώματος να αισθανθούν την ώθηση που δίνει το πισωκίνητο MR2.

Βέβαια, το πολύ καλό μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερο! Η προσθήκη μιας τετράδας πλατινένιων σπινθηριστών (μπουζί ελληνιστί), ενισχυμένων μπουζοκαλώδιων, ενός φίλτρου αέρα της HKS και ενός εξωτερικού ρυθμιστή καυσίμου, ανέβασε την απόδοση του κινητήρα από τους 210 στους 245 ίππους. Απαραίτητη ήταν και η αντικατάσταση ολόκληρου του συστήματος εξαγωγής, το οποίο πλέον έχει άλλο down pipe και σωλήνες διαμέτρου 70 χιλιοστών με τροποποιημένο τελικό καζανάκι. Όλα φέρουν την υπογραφή του γνωστού ‘'Ποπάυ''. Έτσι λοιπόν, το Mid engined, Rear drive, 2 seater Toyota (αυτό σημαίνουν τα αρχικά MR2) ταξιδεύει με απίστευτη άνεση και ασφάλεια στο δρόμο.

Στα ανοιχτά κομμάτια συμβάλει πάρα πολύ στην απόλαυση της οδήγησης, το σύστημα του cruise control, που αναλαμβάνει να κρατάει σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Οι αλλαγές των ταχυτήτων, όταν κρίνονται αναγκαίες να γίνουν, πραγματοποιούνται από τον εργονομικό και πανέμορφο επιλογέα της Momo που δίνει τις εντολές του στο εργοστασιακό κιβώτιο ταχυτήτων. Η τροποποίηση που υπάρχει στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης εντοπίζεται στο ενισχυμένο αγωνιστικό πλατώ, που αναλαμβάνει να εκμεταλλευτεί τη ροπή του κινητήρα. Μόνο απέξω κούκλα??? Όχι!!! Το εσωτερικό του MR2 είναι πανέμορφο! Δερμάτινο εργοστασιακό σαλόνι, καθίσματα τύπου μπάκετ πολλαπλών ρυθμίσεων, ευανάγνωστα όργανα που παρέχουν πληροφορίες για την πίεση του turbo και στροφόμετρο με 9.000 στροφές και κοντέρ με 260 χιλιόμετρα, είναι στοιχεία που σε κάνουν να χαμογελάς αρκετά. Συμπληρωματικά αναφέρουμε το extra μπαρόμετρο της Superchips που βρίσκεται αριστερά από το δερμάτινο εργοστασιακό τιμόνι με αερόσακο. Δίπλα από το μπαρόμετρο, υπάρχει το επίσης απαραίτητο πολυόργανο της Apexi, με λειτουργίες hallmeter, βολτόμετρου και turbo timer.

Άξιο αναφοράς είναι και το ηχοσύστημα που έχει το πανέμορφο αυτό roadster!Το R/CD της Alpine με το cd-changer περνάει τις μελωδίες του στην καμπίνα των επιβατών μέσω ενός ζεύγους ηχείων της MB Quart στις μπροστινές πόρτες, ενώ τα πίσω είναι της Pyle.

Όλο το ηχοσύστημα υποβοηθάται από δύο δυνατούς ενισχυτές της Soundstream. Με τόσα καλούδια όμως που έχει αυτό το πανέμορφο όχημα και επειδή υπάρχει μια αυξανόμενη ‘'επιδημία ζήλιας'' στη χώρα μας, το τετράτροχο κουπέ της Toyota προστατεύται από ένα πολύ καλό συναγερμό, επίσης της Alpine.

Τι γίνεται όμως όταν το μαύρο και κουκλίστικο MR2 κυκλοφορεί στους δρόμους? Τι άλλο θα μπορούσε να συμβεί από το να μαγεύει και να καίει καρδιές ατόμων και των δύο φύλων! Τι να πρωτοκοιτάξει και να θαυμάσει κανείς? Οι πανέμορφες 17άρες διαιρούμενες ζάντες της γερμανικής Keskin ντυμένες με τα Dunlop SP 9000 σε διάσταση 215/40/17 εμπρός και 235/40/17 πίσω είναι μια αρχή. Για το όμορφο και διακριτικό χαμήλωμα του αυτοκινήτου υπεύθυνα είναι τα αμορτισέρ της Bilstein μαζί με το σετ ελατηρίων της Eibach. Αυτό στο θέμα της οδήγησης μεταφράζεται σε απόλυτη απόλαυση, αφού ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του κινητήρα σε συνδυσμό με το δεμένο πλαίσιο και την εξελιγμένη ανάρτηση με τα γόνατα McPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Και όπως όλα τα καλά ιαπωνικά αυτοκίνητα, το MR2 δεν υστερεί ούτε στο θέμα των φρένων. Με εργοστασιακές διπίστονες δαγκάνες εμπρός και απλές πίσω, με μοναδική αλλαγή στα υλικά τριβής, το δυνατό διθέσιο Toyota, δεν έρχεται ποτέ σε δύσκολη θέση και δεν φοβίζει ποτέ το πλήρωμά του.

Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, πρόκειται για μια ολοκληρωμένη σπορ πρόταση, που δεν αφήνει τους γνώστες της αυτοκίνησης αδιάφορους.

Με καθαρό αμερικάνικο στυλάκι (εμπρός αναδιπλούμενα φώτα και αεραγωγοί στο πλάι), αμάξωμα κουπέ που γίνεται και τάργκα και καθαρόαιμη πίσω κίνηση με μπλοκέ διαφορικό, είναι ένα όχημα που πολλοί θα ζήλευαν! Anyway... όσοι το πρόλαβαν, το πήραν! Οι υπόλοιποι το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να το θαυμάζουν όταν το βλέπουν να περνάει και να μην προκαλούν την τύχη τους...